تلفن تماس: 021-45863
اطلاعیــه شماره 3609

پدر علم استعدادیابی ایران: شکست مقدمه پیروزی است

شنبه، 30 بهمن ماه 1400

همایش بزرگ شرکت شبکه بادران با موضوع آموزش تکنیک‌های نوین فروش در هزاره سوم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با استقبال گسترده بازاریابان در سالن فرشته‌های باد برگزار شد. سخنران این همایش آموزشی دکتر کیوان کیان، پدر علم استعدادیابی ایران بود. او که دارای دو مدرک دکترا در زمینه جرم‌شناسی بین‌المللی و مالتی‌مدیا از کشور مالزی است، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بازاریابان با انگیزه و پرانرژی بادران، خاطرنشان کرد: ناپلئون هیل Napoleon Hillدر کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، نکات بسیار کلیدی و مهمی را مطرح کرده، به همین دلیل توصیه می‌کنم که حتماً آن را مطالعه بفرمایید. وی در حوزه اندیشه و تبدیل ایده به ثروت جزء برترین‌های جهان محسوب می‌‌شود. ناپلئون هیل در این کتاب ارزشمند می‌گوید، در موضوع تبدیل ایده به ثروت سال‌ها تدریس کرده‌ام و یکی از دشوارترین کارها در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تولیدی، تبدیل ایده به ثروت است. در طول روز احتمالاً به ذهن هر فردی  ایده‌های مختلفی می‌رسد و یا به قول دانشمندان در طول یکسال هر فرد حداقل ده ایده در ذهن خود ایجاد می‌کند، اما این ایده‌ها خیلی سریع به فراموشی سپرده می‌شوند، چون ابزار یا انگیزه تبدیل آن به عمل را در اختیار ندارند. عده معدودی در جهان با آزمایشگاه، دانشگاه و کارگاه ایده‌شان را تبدیل به عمل کنند که البته باید زمان زیادی را صرف کنند. مانند ادیسون که برای اختراع لامپ هزاران ماده را آزمایش کرد و در نهایت به موفقیت رسید و در کتاب خاطرات خود نوشت که مواردی را آزمایش کردم که حالا بعد از گذشت سال‌ها خنده‌ام می‌گیرد.
دکتر کیان با اشاره به این آیه قرآن که بعد از هر سختی، آسانی حاصل می‌شود، تصریح کرد: تبدیل ایده به عمل با وجود تمامی امکانات، زمان زیادی طلب می‌کند. وقتی ایده به عمل تبدیل شد، تازه دشوارترین مرحله آغاز می‌شود، چون ایده‌ای که به مرحله عمل رسید، باید به ثروت تبدیل شود. بسیاری از مخترعین و دانشمندان در فقر مطلق از دنیا رفتند، چون در تبدیل عمل به ثروت توانایی لازم را نداشتند. ناپلئون هیل متخصص تبدیل ایده عملی شده، به ثروت است که کار بسیار مهمی تلقی می‌شود. وی بعد از سپری کردن هزاران پروژه موفق در تبدیل ایده به ثروت، تالیف ده‌ها جلد کتاب و هزاران سخنرانی، در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می‌گوید من بعد از این همه تلاش، تجربه، آزمون و خطا، قانون بامزه‌ای را در جهان کشف کردم.
وی در ادامه عنوان کرد: قانون این است که انگار خداوند متعال، کائنات و جهان طبیعت همواره قبل از هر پیروزی و موفقیتی، یک مین شکست کار گذاشته‌اند. در این دنیا بدون شکست و ناکامی هرگز به پیروزی یا موفقیت هر چند کوچک نخواهید رسید. کسانی می‌توانند به اهداف خود برسند  که از روی مین شکست عبور کنند که البته قابل خنثی کردن هم نیست و حتماً باید از آن عبور کرد و در آن طرف جاده شکست و تزلزل، ایمان و موفقیت قرار گرفته است که این روند در دین و زندگی روز‌مره هم قابل مشاهده است.
دکتر کیان اضافه کرد: افرادی موفق هستند که از روی مین شکست عبور کرده‌اند، شما با مرور تاریخ پیدا نمی‌کنید آدم موفقی را که رنج و سختی نکشیده باشد. حتی حضرت محمد(ص)، خاتم پیامبران هم برای رسیدن به مرحله نبوت سختی‌های فراوانی را تحمل کردند. انسان‌های موفق کسانی هستند که سنگ بیشتری خورده‌اند، در واقع قطاری که حرکت نمی‌کند را با سنگ نمی‌زنند. پس در رویارویی با مشکلات خوشحال باشید، چون بزرگان در علم و دین به ما آموخته‌اند که هر چه بیشتر سختی بکشید، احتمال موفقیت شما بیشتر است. حال سؤال من این است که تا امروز چقدر دشواری تحمل کرده‌اید؟ هر چقدر بوده کم است، اصلاً ناراحت نباشید و مشکلات را مدیریت کنید. البته لازمه موفقیت تنها تحمل سختی‌ها و مشکلات نیست و این اولین قدم محسوب می‌شود.
دکتر کیان خاطرنشان کرد: نوح هراری در کتاب انسان خردمند می‌گوید، این خیلی مهم است که آمادگی سختی‌ها را داشته باشید و از چیزی نترسید. اما این گام ابتدایی است و گام بعدی نابود خواهید شد. هراری می‌گوید پیشرفت و تمدن نیز به گام دوم بستگی دارد و آن ارتقاء منزلت و جایگاه اجتماعی است. او تأکید می‌کند که باید در اجتماع با ایمان و آگاهی، موجبات رشد را فراهم نمود، چون موفقیت انسان‌ها، ریشه در آگاهی و علم دارد. وفاداری و منزلت رفتاری در اجتماع یک امتیاز محسوب می‌شود. اما هرگز از همه انتظار بزرگی و احترام نداشته باشید و فراموش نکنید که انسان‌های بزرگ، فهمیده و باوفا  هستند. اکثر افرادی که دچار خیانت می‌شوند، دارای منزلت و اخلاق اجتماعی سطح پایین هستند و افراد دارای ریشه، اصلاً قادر به خیانت نیستند. معمولاً  انسان‌های بزرگ پای دیدگاه و نظر خود ایستادگی می‌کنند، هر چند بی‌احترامی ببینند که این گام دوم محسوب می‌شود.
دکتر کیوان کیان ادامه داد: روایت داریم اگر کسی 40 روز هر کاری را با یاد پروردگار انجام دهد، صداقت و درستی از دل به زبانش منتقل خواهد شد، پس سطح خود را افزایش دهید. از احادیث، قرآن و دانش کشف کرده‌ام که انگار همه عالم با احترام ایستاده که شما منزلت خود را بالا ببرید و پاداش دریافت کنید، در غیر این صورت جهان تمامی پاداش‌ها را پس خواهد گرفت. در بادران خداوند متعال به شما نظر داشته است، چون وارد مجموعه‌ای شده‌اید که سطح آن از سایر رقبا قطعاً یک سر و گردن بالاتر است. اولین مجموعه‌ای که وارد فضای بازاریابی‌شبکه‌ای قانونی شد، بادران است و سایرین دنباله‌رو این شرکت بوده‌اند، در ضمن بادران دارای استانداردهای بالایی است. مجموعه‌های دیگر را همیشه رصد می‌کنم، هنوز سازمان یافته نشده‌اند، ولی بادران از روز اول حتی رنگ سازمانی داشت که بیانگر درجه و منزلت این شرکت است. باید رفتار و تفکر ما در سطح بالا باشد و همچنین باید با آدم‌های با منزلت بالا معاشرت کنیم. علم روانشناسی می‌گوید شخصیت انسان را سه چیز می‌سازد: وراثت، محیط و خود که محیط از اهمیت بیشتری برخوردار است و اگر سازمانی باچارچوب و جایگاه بالا باشد، متناسب آن شما هم رشد می‌کنید. پس خدا را شکر کنید که در سازمانی مانند بادران فعالیت می‌کنید. وقتی که رفتاری صحیح داشته باشید، وجود دشمن و مخالف کاملاً طبیعی است و در این بین اشتباه شما هم امری طبیعی است که البته باعث افزایش تجربه و آگاهی خواهد شد. تلاش منجر به شکست بسیار ارزشمند است و آدم‌های موفق کسانی هستند که از تلاش منجر به شکست نمی‌ترسند. باید اهل ریسک باشید و با خودباوری و اعتماد به نفس موجبات پیشرفت خود را فراهم آورید.
دکتر کیوان کیان در پایان خاطرنشان کرد: آیا می‌دانید چرا اقدام به خرید کالا می‌کنید؟ در گذشته فروش تنها بر اساس نیاز صورت می‌گرفت، اما امروز شرایط تغییر کرده و فروشنده خوب کسی است که به اهالی قطب یخچال و به اهالی استوا بخاری بفروشد. کارهای ما تنها بر اساس نیاز نیست، لذا برای فروش هم لازم نیست طرف مقابل به آن کالا حتماً نیاز داشته باشد، بلکه باید از آن کالا حس خوبی بگیرد. اگر شما بتوانید حس خوبی را به دیگری منتقل کنید، قطعاً آن خریدار به سمت شما متمایل می‌شود. اولین قانون فروش خوب این است که فروشنده نباشید، بلکه حس خوب دهنده باشید، پس از امروز اسم شما فروشنده نیست، بلکه انتقال دهنده حس خوب هستید که گاهی با صحبت کردن، رایحه یا رنگ سازمانی و ادب و لباس مناسب می‌توانید حس خوب را منتقل کنید. دانشمندان معتقدند مشتری حکم پادشاه را دارد، آیا شما به مشتری حس پادشاه بودن را می‌دهید؟ 

پدر علم استعدادیابی ایران: شکست مقدمه پیروزی است